۞جوانان دارالولایه سیستان۞

ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی

درباره ما


این وبلاگ فقط بخاطربرجاماندن نام دارالولایه سیستان درذهن شماعزیزان است.سیستان راازاین روی دارالولایه نام گذاری کرده اندکه درزمان معاویه لعنت الله دستور دادتامولایمان امام علی (ع)برروی منابرسبع لعن کنندولی مردومانی عاشق اهلبیت (ع) ازخطه سیستان این ننگ بزرگ راقبول نکردنندکه داستان درازدارد

نویسندگان

موضوعات مطالب

پیوندهای روزانه

لینک های ویژه

دیگر امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 616648
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید

لینک دوستان وبگاه


 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان دارالولایه سیستان و آدرس h.alamdar.z.LXB.ir لینک نمایید..یاعلی





آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

 جوان عابد و زن نابکار

جوان عابد و زن نابکارReviewed byجوادonMay 7Rating:5.0جوان عابد و زن نابکارروایت است که در عهد خلافت عمر،جوان خوش رویی از اهالی بیت المقدس به مدینه آمد و در مسجد مدینه دائم در حال عبادت بود و روزها را روزه می گرفت و شبها را نماز می کرد

روایت است که در عهد خلافت عمر،جوان خوش رویی از اهالی بیت المقدس به مدینه آمد و در مسجد مدینه دائم در حال عبادت بود و روزها را روزه می گرفت و شبها را نماز می کرد تا عابدترین همه مردم شهر شد و مردم آرزو می کردند که ماننداو بشوند و عمر مکرر نزد او می آمد و می گفت که هر حاجتی داری از من بخواه تا برآورده کنم.آن جوان می گفت:من به خدا حاجت دارم.
تا اینکه موسم حج رسید و آن جوان نزد عمر رفت و گفت:قصد دارم که به حج بروم و امانتی دارم که می خواهم نزد تو امانت 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

 فراماسونری و علاقه به کفش پاشنه بلند

فراماسونری و علاقه به کفش پاشنه بلندReviewed byجوادonMar 1Rating:5.0فراماسونری و علاقه به کفش پاشنه بلند

بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده و این قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد و رشته های عصبی کمر و گردن را تحت فشار قرار می گیرد.در تاریخ کفش های پاشنه بلند در مظاهر اشراف گرایی و تجمل گرایی و نشان دادن جایگاه و طبقه اجتماعی سطوح عالی اجتماع بود که پای شاهان، خانواده های اشرافی، جنتلمن ها، سوارکاران ماهر و..بود با شیوع این روند افراد پایین دست اجتماع هم به پوشیدن این نوع از کفش ها گرایش پیدا کردند واشراف برای نشان دادن تفاوت خود با این طبقه، پاشنه های کفش خود را بلند تر می کردند.


بروز کفش های پاشنه بلند در قرن اخیر، و محبوبیت مد گرایی به عنوان طبقه  متمایز این صنعت، دیدگاهی تجاری در جوامع پیدا کرد و برای تبلیغ و برانگیختن احساسات و تجملات رشد گسترده ای یافت.

 

موضوعات مرتبط : خداشناسی
برچسب ها : فراماسون
نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

 خاطره ای از علامه طباطبایی

خاطره ای از علامه طباطباییReviewed byجوادonDec 18Rating:

استاد علامه طباطبایی می فرمودند:یک روز در جایی که من هم حضور داشتم و مشاهده می کردم سخن از این به میان آمد که آیا جنیان می توانند از در بسته وارد شوند یا از صندوق سر بسته اشیایی را بیرون آورند و ببرند یا نه؟یکی از حضار که خود در تسخیر جنیان مدعی بود می گفت:جنیان می توانند از صندوق در بسته و قفل زده چیزهایی بیرون آورند.

 

در همان مجلس،رختدانی بزرگ که در کنار اتاق قرار داشت و در آن بقچه های لباس بود را به میان آوردند و چند قفل محکم بر آن زدند و سپس مردی وزین و سنگین هیکل هم بر روی آن رختدان نشست.ناگاه دیدیم بقچه ای از  لباس ها همگی در خارج از صندوق روی زمین چیده شده است.بسیار متعجب شدیم در آن حال آن مرد قوی هیکل و سنگین از روی صندوق برخاست و قفل ها را باز کردند،چون در رختدان را بلند نمودند همگی مشاهده کردیم که ابدا در آن بقچه لباس نیست و صندوق خالی است.

نویسنده : محمد جواد صابریان ثانی

 
موضوعات مرتبط : خداشناسی
نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

 مکافات حق الناس

مکافات حق الناسReviewed byجوادonMay 10Rating:5.0مکافات حق الناسعالم زاهد سید هاشم بحرانی فرمود:در نجف اشرف شخص عطاری بود،که هر روز پس از نماز ظهر در دکانش مردم را موعظه می نمود و هیچ گاه دکانش خالی از جمعیت نبود

عالم زاهد سید هاشم بحرانی فرمود:در نجف اشرف شخص عطاری بود،که هر روز پس از نماز ظهر در دکانش مردم را موعظه می نمود و هیچ گاه دکانش خالی از جمعیت نبود،یک نفر از شاهزادگان هند که مقیم نجف اشرف شده بود،برایش مسافرتی پیش آمد،پس جعبه ای که در آن گوهرهای نفیس و جواهرات پربها بود نزد آن عطار به امانت گذاشت و رفت.
 

موضوعات مرتبط : خداشناسی
برچسب ها : حق الناس
نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

 وقتی با عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود

وقتی با عزرائیل رفیق شوي، غصه هایت کم می شودReviewed byجوادonDec 19Rating:

تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحما نی و… . کار محبت همین است.

 

پانزده توصیه حاج محمد اسماعیل دولابی (رحمة الله علیه) در خصوص زندگی مومنانه:

 

موضوعات مرتبط : خداشناسی
نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

 داستان هایی خواندنی : ۹ داستان زیبا از امیر المومنین امام علی(ع)

داستان هایی خواندنی : 9 داستان زیبا از امیر المومنین امام علی(ع)Reviewed byجوادonDec 8Rating:

هنگامی که خبر شهادت محمد بن ابوبکر را به امام دادند امام فرمود: اندوه ما از مرگ او به اندازه شادی دشمنان ماست با این تفاوت که آنها دشمنی را از بین بردند و ما دوستی را از دست دادیم.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

 

=-=-=-=-=

روزی از امام علی پرسیدند اگر در خانه کسی را به سوی آو ببندند روزی او از کجا خواهد رسید؟

فرمودند:از همان جا که اجلش می آید.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

=-=-=-=-=

امام علی (ع) در هنگام عبور از کنار کشتگان دشمن در جنگ نهروان رو به اجساد کرد و گفت : شما را فریب داد و به خاک انداخت و فرار کرد.

از او پرسیدند :چه کسی آنها را فریب داد؟

امام فرمود:شیطان گمراه کننده است. نفس اماره آنها را فریب داد و زمینه گناه کاری را برای آنها فراهم کرد و به آنها وعده پیروزی داد اما آنها را به سوی عذاب و آتش راند.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

=-=-=-=-=

امیر المومنین در حال به خاک سپاری پیکر رسول الله فرمود: شکیبایی نیکوست نه در مصیبت رحلت رسول الله و بی تابی ناپسند است اما نه در مرگ رسول الله.

ای پیامبر مصیبت از دست دادن تو بسیار بزرگ است و تمام غم و اندوه های قبل و بعد از تو بسیار کوچک است.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

=-=-=-=-=

از امام علی (ع) پرسیدند که فاصله مغرب و مشرق چقدر است؟

امام فرمود:به اندازه خط سیر یک روز خورشید!!!

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

به امام علی (ع) گفتند چرا موی سفید خود را رنگ نمی کنی؟

ایشان فرمودند : رنگ کردن مو زینت است و نشان شادی. در حالی که ما عزادار رحلت رسول الله هستیم.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

=-=-=-=-=

از امیرالمومنین پرسیدند کدام شاعر برتر است؟

امام فرمود: شاعران بر اسب سوار نشده و مسابقه نداده اند تا بتوان برترین آنها را انتخاب نمود. اما اگر ناچار باشم که یکی از آنها را انتخاب کنم “خدیو گمراه” برتر است.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

=-=-=-=-=

امیر المومنین از غالب بن صعصعه پرسید: شترانت را چه کرده ای؟

او گفت:همه را به مستمندان بخشیدم.

امام فرمود : بهترین کار را تو کرده ای.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رضی

=-=-=-=-=

امیر المومنین ضمن تسلیت به اشعث بن قیس به خاطر مرگ فرزندش فرمود: اگر بر این مصیبت صبر کنی نزد خداوند پاداش خواهی گرفت و اگر بیتابی کنی مانند چهار پایان فراموشت خواهد شد.

منبع:سخنان قصار علی بن ابیطالب(ع)

تالیف:شریف رض

نویسنده زریافتی در جمعه 27 ارديبهشت 1392 |

این رافقط شیعه میفهد

 
 

عباس به خواهرخودزینب حساس است

علامت قرمزخطر

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

 

 

دریافت فایل برنامه ( 14.83 مگابایت )
 
موضوعات مرتبط :
برچسب ها : دانلودی ها
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

استغفار برطرف كننده بوي بد گناه
براي اينكه اين راه را طي كنيم، اوّلين شرط آن است خود را معطّر كنيم. معطّر كردن به اين است كه از بوي بد برهيم، يا بدبو نباشيم، يا اگر بوي بدي داشتيم و داريم آن را با عطر برطرف كنيم. وجود مبارك اميرالمؤمنين طبق نقل مرحوم شيخ طوسي از رسول گرامي "عليهما آلاف التحية و الثناء " نقل مي‌كند آن حضرت فرمود: "تُعطِّروا بِالاِستغْفار لا تَفْضِحنكم رَوائحَ الذُّنوبِ " يعني با استغفار، خود را معطر كنيد تا بوي بد گناه شما را رسوا نكند، يك انسان گناهكار، بدبو است و قيامت بوي بد عدّه‌اي ظهور مي‌كند. آنها كه معطرند و خوشبو هم براي خود راحتي آفريده‌اند هم براي ديگران، اگر كسي گناه نكرد معطّر است، اما اگر خداي ناكرده آلوده شد، قبل از هر چيز شايسته است خود را با استغفار معطّر كند.
 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

 

 

مقدمه :

 

هرگز نمی توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان که نمی توان همه مکانها را برابر شمرد. برخی زمانها و مکانها ارزشی والا دارند. ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است. در این

موضوعات مرتبط : راه های رسیدن به خدا
برچسب ها : اعتکاف
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |
ابن بابویه از سالم روایت كرده است كه گفت: در اواخر ماه رجب كه چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(علیه السلام)رسیدم. وقتی نظر مبارك آن حضرت بر من افتاد فرمود كه آیا در این ماه روزه گرفته‏اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود كه آنقدر ثواب از تو فوت شده است كه قدر آن را به غیر از خدا كسى نمى‏داند به درستى كه این ماهى است كه خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و گرامی داشتن روزه دار را در این ماه بر خود واجب گردانیده است.

پس گفتم یابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن نائل مى‏گردم؟ فرمود: اى سالم هر كس یك روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سكرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر كس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر كس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا كنند. و بدان كه براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده كه اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ .

اعمال مشترك ماه مبارک رجب

موضوعات مرتبط :
برچسب ها : اعمال ماه رجب
نویسنده زریافتی در شنبه 21 ارديبهشت 1392 |

4) منتخبی از عکس های جالب و دیدنی روز اینترنت فروردین ۱۳۹۲

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 |

دستور العمل زير براى ترك گناه مفيد است.
1- ترك زمينه گناه: اين خود زيرمجموعه‏اى دارد كه مهمترين آن عبارت از است:
- كنترل چشم: دقيقا بايد مواظب چشم خود بود كه مبادا به نامحرم و كلًا هر آنچه كه شهوت‏انگيز است، نگاه شود. عن الصادق (ع): «النظر سهم من سهام ابليس مسموم و كم من نظرة اورثت حسرة طويله نظر دوختن تيرى مسموم از تيرهاى ابليس است و چه بسا نگاهى كه حسرت درازمدتى را (در دل) به ارث بگذارد»،(1)
تا حد امكان انسان از حضور در مجالس مختلط يا برخورد با نامحرم پرهيز نمايد.
- كنترل گوش: بايد از شنيدنى‏هايى كه ممكن است به حرام منجر شوند و زمينه‏ساز حرام هستند پرهيز شود. مانند نوار موسيقى، صداى شهوت‏انگيز نامحرم و.
- ترك مصاحبت با دوستان ناباب: دوستانى كه باعث مى‏شوند انسان مزه گناه را مزمزه كند، در واقع دشمن هستند و بايد از آنها پرهيز كرد.
از امام سجاد (ع) نقل شده: «النهى عن مصاحبة خمسة و محادثتهم و مرافقتهم فى طريق و هم الكذاب والفاسق والبخيل والاحمق والقاطع لرحمه حضرت از همراهى و سخن گفتن و رفيق بودن با پنج كس را نهى فرموده: كذاب، گناهكار، بخيل، احمق و كسى كه قطع رحم كرده است»،(2)
البته اينها از مهمترين زمينه‏هاى گناه هستند كه بايد ترك شوند ولى كلًا هر چيزى كه زمينه گناه را فراهم مى‏كندبايد ترك شود.
 

موضوعات مرتبط :
برچسب ها : ترک گناه
نویسنده زریافتی در دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 |

 بعضى از اعمال و كردار، باعث عذاب و فشار قبر مى شود. بعضى از اعمال و كارها هم باعث برطرف شدن عذاب قبر مى گردند. به طور كلى كارهاى نيك نقش بسزايى در آرامش روح در عالم برزخ و رهايى از فشار قبر دارد، ولى مطابق روايات ، بعضى از اعمال در اين راستا نقش بيشترى دارند، و آنها از اين قرارند.


موضوعات مرتبط :
برچسب ها : مرگ
نویسنده زریافتی در دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 |

لذت مناجات

در مناجات المطيعين امام سجاد(ع) آمده است: اللهم احملنا في سفن نجاتك ، ومتعنا بلذيذ مناجاتك ، وأوردنا حياض حبك ، وأذقنا حلاوة ودك وقربك(الصحيفة السجادية (ابطحي)- الامام زين العابدين (ع) ص 410)؛ خدايا ما را در كشتي‌هاي نجات خود سوار كن و ما را از لذت مناجات خود بهره‌مند ساز و ما را به حوزهاي حبّ خود درآور و به ما شيريني دوستي و قرب خودت را بچشان.

نيز در مناجات المحبين آن امام آمده است: إلهي من ذا الذي ذاق حلاوة محبتك فرام منك بدلا ، ومن ذا الذي أنس بقربك فابتغى عنك حولا(الصحيفة السجادية (ابطحي)- الامام زين العابدين (ع) ص 413)؛ خدايا كيست آن كه شيريني محبت تو را بچشد و جز تو را بخواهد و كيست آن كه به قرب تو انس بگيرد و بخواهد از تو روي بگرداند.

موضوعات مرتبط : راه های رسیدن به خدا
برچسب ها : رازونیاز
نویسنده زریافتی در دو شنبه 16 ارديبهشت 1392 |

در دعای ندبه وقتی جریان دعا به حضرت صاحب الزمان (ارواحنافداه) می‌رسد، چنین

عبارتی آمده است:

 

نویسنده زریافتی در شنبه 14 ارديبهشت 1392 |


 


 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 |


 

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 |

گذری بر اسرار تولد حضرت فاطمه زهرا (س)

در بررسی ابعاد شخصیّت حضرت فاطمه، ولید\ الاسلام(س)1 موضوع تولّد ایشان یکی از جنبه‌های رازگونه و پیچیده‌ای می‌باشد که دارای برنامه‌ریزی طولانی الهی بوده است.
همان‌گونه که زندگی کوتاه دنیوی آن بانو هنوز سرشار از ناگفته‌های زیاد است و نامعلوم بودن مدفن شریف او

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 |

 

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 |

 

جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما می خواهم.

قفل اول اینست که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.

 

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در دو شنبه 2 ارديبهشت 1392 |
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )