۞جوانان دارالولایه سیستان۞

ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی

درباره ما


این وبلاگ فقط بخاطربرجاماندن نام دارالولایه سیستان درذهن شماعزیزان است.سیستان راازاین روی دارالولایه نام گذاری کرده اندکه درزمان معاویه لعنت الله دستور دادتامولایمان امام علی (ع)برروی منابرسبع لعن کنندولی مردومانی عاشق اهلبیت (ع) ازخطه سیستان این ننگ بزرگ راقبول نکردنندکه داستان درازدارد

نویسندگان

موضوعات مطالب

پیوندهای روزانه

لینک های ویژه

دیگر امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 410
بازدید کل : 616260
تعداد مطالب : 433
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


به این سایت رأی بدهید به این سایت رأی بدهید

لینک دوستان وبگاه


 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان دارالولایه سیستان و آدرس h.alamdar.z.LXB.ir لینک نمایید..یاعلی





آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

ثامن تم : شهیدی که صدام دستور داد بدنش را دو تکه کنند+عکس

سرلشکر خلبان، «سیدعلی اقبالی دوگاهه» قهرمان شهیدی بود که افسران نیروی هوایی ارتش ایران نام او را بعنوان جوان‌ترین استاد خلبانی ارتش می‌شناسند؛ همان مردی که پس از دستگیری به دستور صدام بدنش دو نیمه شد و نیمی از پیکرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد.
این جنگجوی شجاع و دلیر، بیشتر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق را از کار انداخته بود و طرح های عملیاتی او باعث شده بود که صادرات 350 میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد؛ بخاطر همین هم بود که صدام به خون این شهید تشنه بود . از این رو به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه شد و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد.
سید علی اقبالی دوگاهه پس از بمباران پادگان «العقره» در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ایران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام و برای ایجاد رعب و وحشت بین سایر خلبانان کشورمان، برخلاف تمامی موازین انسانی و موافقت نامه های بین المللی رفتار با اسرا، به فجیع ترین و بیرحمانه ترین وضع به شهادت رسید به طوری که نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد.

درود بر شرافت و غیرت این شهید بزرگوار. یادش گرامی و روحش شاد
همیشه دوستت دارم ای شهید

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 14 تير 1393 |

مطلب قدیمیه ولی بسیارجالب

به آتش کشیدن یک مدرسه در عراق توسط بعثی ها موجب گرایش بیشتر مردم منطقه به آیت الله سیستانی شد.
به گزارش البرز درپی اقدام غیرانسانی یک گروهک وابسته به حزب منحله بعث عراق در به آتش کشیدن کلاس ها وتجهیزات آموزشی یک مدرسه در جنوب این کشور تمامی اقلام موجود دراین مدرسه در آتش سوخت .

اما نکته قابل توجه این بود که در این آتش سوزی همه چیز بجز تصویری از مرجع محبوب شیعیان آیت الله سید علی سیستانی در آتش سوخت .

گفته می شود این حادثه موجب شگفت زدگی اهالی منتطقه گردید و بر علاقه آنان نسبت به این مرجع عالیقدر افزوده شد.

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در چهار شنبه 11 تير 1393 |

اعمال مستحبی روز اول ماه مبارک رمضان

شب اول ماه مبارک رمضان در پیش است، برای ورود به این ماه ضیافت الهی اعمال مستحبی مانند غسل، زیارت امام حسین(ع)، استهلال و خواندن ادعیه مخصوص از سوی ائمه معصومین(ع) سفارش شده است.

بار دیگر نجوای ربنای سحر ماه مبارک رمضان به گوش می‌رسد و مردمانی که دست به آسمان از پروردگار خویش طلب مغفرت و رحمت واسعه الهی می‌کنند، بندگانی که یک ماه به مهمانی خالقی می‌روند که بهترین فرصت را برای بازیابی وجودی خویش یافته‌اند تا با لبخندی توأم با رضایت پرودگار این ماه را به پایان ببرند، برای این ماه مبارک و فرخنده در شب و روز اول آن اعمال مستحبی ذکر شده است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:‌

*اعمال شب اول ماه مبارک رمضان

در آن چند عمل مستحب است:

۱- استهلال؛ یعنى جستجوى هلال ماه و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته‌‏اند

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در یک شنبه 8 تير 1393 |
 
امام خامنه ای ، این رهبر فرزانه و مراد ایرانیان و علی الخصوص جوانان رشید و برومند ایران اسلامی، همواره بر پیشرفتهای همه جانبه تاکید داشته و نصایح پدرانه شان، کام جوانان را شیرین می کند. آنچه می خوانید، توصیه های این زعیم فرزانه  به فرزندان جوانش است که ایشان در این باره می فرمایند: شما مثل فرزندان من هستيد. من اگر بخواهم به بچه‌هاى صلبى و نسبىِ خودم بهترين سفارشها را بكنم، همينى كه به شما عرض كردم، به آنها خواهم گفت.

 قدر دلهای پاک را بدانید

موضوعات مرتبط :
نویسنده زریافتی در شنبه 7 تير 1393 |
حسینی طباطبایی - سیدمحمدتقی
 
نام پدر : سيد علي
تاریخ تولد : شنبه ، 1 دي ، 1307
محل تولد : زابل
سن هنگام شهادت: 53
تحصیلات : اجتهاد
تخصص : فقه و اصول

زندگي نامه

سابقه مبارزاتي: از علماي فعال در نهضت امام خميني (ره) از سال 1341      (هـ .ش)، پرچمداري فعاليت هاي سياسي اسلامي در سيستان و بلوچستان، نمايندگي حضرت امام خميني(ره) و آيت الله العظمي حكيم(ره) در امور شرعي، تحت تعقيب مستمر از طرف ساواك،‌ همكاري با مؤتلفه اسلامي و بويژه با شهيد حجت الاسلام والمسلمين سيد علي اندرزگو در جهاد مسلحانه، تحمل زندانهاي مخوف ساواك

مسئوليت ها: نمايندگي حضرت امام راحل و مراجع ديگر در استان سيستان و بلوچستان،‌ رئيس مدرسه علميه زابل، حاكم شرع در استان سيستان و بلوچستان، مسئول كميته انقلاب اسلامي زابل، نماينده مردم زابل در مجلس شوراي اسلامي

آثار علمي: تأليف و ترجمه منطق منظوم به نام «منتهي الميزان»، مدح اميرالمومنين،‌ تأليف چند كتاب در منطق و معارف اسلامي
 
تولد تا جواني
سيد محمد تقي حسيني طباطبائي فرزند سيدعلي در نخستين روز زمستان سال 1307 در خانواده اي روحاني و كشاورز، در روستاي چلنگ شهرستان زابل از توابع استان سيستان و بلوچستان ديده به جهان گشود. پس از طي دوران طفوليت به دليل عشق و علاقه ي وصف ناپذيري كه به تحصيل علم داشت راهي مكتب كه در آن زمان محل يادگيري دين و دانش بود رفت.

پس از فراگيري خواندن و نوشتن، براي سيراب شدن از چشمه و جويبار معرفت به شهر زابل هجرت كرد. وي از همان دوران نوجواني به مطالعه كتب اسلامي و نهج البلاغه علاقه داشت و 16 ساله بود كه دوره مقدمات، صرف و نحو و معاني بيان را در "حوزه علميه" شهر زابل آموخت. در سال 1325 هجري شمسي به شهر مقدس مشهد مشرف و در مدرسه بالاسر كه مملو از فضاي روحاني بود مشغول به ادامه تحصيل شد و مدتي را نيز در مدرسه «نواب» براي تحصيل معارف اسلامي گذراند.

موضوعات مرتبط : نخبگان تاریخی
نویسنده زریافتی در شنبه 7 تير 1393 |

پیغمبر اکرم در آخرین روزهای حیات مبارک، به مسجد آمدند و به‌خاطر وضعیّت نامساعد جسمانی، نماز را نشسته خواندند و مأمومین ایستاده اقتدا کردند. سپس روی پله اوّل منبر نشستند و جمله‌ای را که شاید بیش از هزار  مرتبه در هر فرصتی برای مردم فرموده بودند، بازگو کردند. این سخن رسول خدا«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» افتخاری برای شیعه است و علمای مسلمان، اعمّ از شیعه و سنّی، آن را در کتاب‌های معتبر خود، نقل کرده‌اند

عترت

نویسنده زریافتی در سه شنبه 3 تير 1393 |
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )